Pages

Tuesday, January 17, 2012

Jag har sett klart Dears dålig + bra anime...


Dears är en kombination av ett misslyckat Chobits klon (som saknar något av den värme som gjorde att serien så bedårande) och, beroende på ditt kön, offensiva pro-slav skräp. Det är också händelselös, saknar en historia och i stället innehåller samma perverterade nonsens du tidigare sett redan tills reaktionen räkna når 12-13.




Till att börja med, är förutsättningen bortom stum. Ett UFO kraschar in i Japan, 150 utomjordingar - som råkar vara undergiven snyggingar - växer fram, och de är välkomnas av världen. Eftersom människan är, som vi alla vet, snäll och förstående varelser av naturen fanns inga försök att fånga och experiment på utomjordingar.Det är den typ av tomt element som bara skulle fungera i en hentai. Eller Melody of Oblivion.


... Ja, hentai material. Har jag täckt den del där Dears alla kragar nötning hund och är glada över att vara slavar, gör vad deras mästare vill, inklusive sex? Det är som att sitta igenom den våta drömmen om en förpuberteten retard. Jag är säker på de flesta kvinnliga tittare skulle finna det lite stötande att se kvinnor bära hund halsband och vara lycklig för att komma i köket då berättade - ett stort fan tilltalande idé.
När det gäller tecken, är Ren (Chi av Dears) tomt, med noll personlighet. Hon ser också dåligt på grund av den skit konst - inte alls FAP värdig. Och Takeya, den lyckliga bly, är en komplett rövhål, aldrig att vara en man och att alltid vara en komplett knull till Ren. Han berättar även att hon skulle gå hem och laga sin mat, även beställning av henne att städa sitt rum. Han saknar likability. Den enda karaktär med alla djup som helst i den här röran är den rosa-hårig Dears, vars namn jag redan glömt.
På plussidan är kära lätt att titta på. Det är så enkelt och dumt att det är möjligt att titta på det i fyra timmar, missar rader av dialog och fortfarande förstå vad som händer. Om du råkar vara hjärndöd eller letar efter något som är lätt att titta på, trots att tråkig, är kära för dig. Jag lyckades bara sitta igenom det hela eftersom jag inte var tvungen att använda min hjärna och kunde bara ta det lugnt.
Förutom Melody of Oblivion, har Dears gjorts för en bra start att gå igenom min DVD orderstocken. Jag kan inte vänta med att ta en titt på Liten och nätt Princess Yucie och lite Snow Fairy Sugar. I slutet av titta på alla de underbara serien har jag samlat på DVD, kanske mitt mentala tillstånd når det stadium där livet kommer att verka för smärtsamt ...
Sammantaget föreslår jag undviker Dears om inte A) din dröm kvinna bär en hund krage och stannar i köket eller B) du är en idiot som betalade pengar för serien eftersom det är ett OOP Geneon titel. Håll dig till Chobits och undvika denna dåliga försök att kopiera den.









No comments:

Post a Comment